Etusivulle
Yksilöhoito
Ryhmärentoutus
Kuvat ja videot
Rebalancing
Rentoutus cd:t
Linkit
Yhteystiedot
In English



Aloitetaan antamalla kasvojen lähestyä vedenpintaa huokauksen tai minkä tahansa muun äänen kanssa. Tässä kohtaa kaikki ryhmäläiset tekevät sen omaan tahtiin, omaa rajaa kunnioittaen. Kun käytetään ääntä sillä ei ole merkitystä, miltä se ääni kuulostaa ulkopuolisen korvissa. Tärkeintä on, että henkilö saa tuntuman omaan ääneensä. Käytetään kaikkia äänteitä kaikilla korkeuksilla ja eri volyymeilla.

Toisilla saattaa kestää kauan ennen kuin uskaltautuu laittamaan suun ja varsinkin nenän kokonaan veden alle, ja toiset taas löytävät itsensä vajoamassa kohti pohjaa hyvinkin nopeasti. Houkutin on laittaa korvat veden alle, jotta voisi kuunnella omaa ääntään. Heti, kun henkilö kuulee omaa ääntään veden alla, hän pystyy myös kuulemaan, onko ääni rento vai kireä. Tässä vaiheessa hän on jo ottanut oman prosessinsa hallintaan, mikä antaa aivan uudenlaisen tunteen vapaudesta ja oman pelon hallinnasta. Tässä kohtaa on mahdollista kokeilla myös erilaisia tekniikoita, joissa kuljetetaan toisia veden alla pareittain ja ryhmässä.

Ei tarvitse olla vesipelkoinen, jotta voisi saada paljon irti Aquabalancing vesirentoutuksesta. Jopa niin tottuneet vedessä kävijät kuin kilpauimarit voivat ääni- ja rentoutusharjoitusten avulla löytää aivan uuden kokemustason vedessä.

< edellinen sivu | seuraava sivu >